Allemaal aan de Cadeaubonnen.

Hoe commercieel interessant zijn cadeaubonnen voor jouw Hotel, B&B of vakantiewoning?

Je kan het gewoon niet meer ontwijken, de feestdagen staan voor de deur.

Voor velen is de zoektocht begonnen naar het ultieme cadeau. De Belgen zijn nooit echt de grote creatievelingen geweest in het zoeken naar dat perfecte cadeau en daar hebben enkele slimme jongens reeds jaren terug goed op ingespeeld met de geschenkdoosjes.

Het concept van de geschenkdoosjes werd jaren geleden door, het toen nog Belgische Weekendesk, aardig goed in de markt gezet onder de merknaam "Bongo". Velen begonnen deze zogenaamde belevenisbonnnen te kopiëren, al dan niet met succes. Bongo kende een internationale groei, shops werden geopend,... een Belgisch succesverhaal, dat na een overname in 2007 volledig in Franse handen kwam.

Het succes van de geschenkdozen heeft vele andere ondernemingen wakker geschud en nu heeft bijna iedere onderneming die zich richt op de particuliere markt zijn eigen cadeaubon.

Cadeaubon voor Hotels en B&B's

MOET IK ALS UITBATER ZELF OOK CADEAUBONNEN VERKOPEN?

Ja, natuurlijk wat houdt je tegen? Enkele voordelen op een rij voor Hotels en B&B's:

1. De grootste winst zit in de bonnen die nooit gebruikt worden:

Ik denk dat we nog steeds de grote winsten onderschatten die de BONGO's van deze wereld verwezenlijken enkel en alleen door de niet-gebruikte bonnen.

2. De gast heeft extra budget

Een gast die via een cadeaubon gratis kan overnachten heeft zeker budget voor extra uitgaven: restaurant, bar, minibar, Spa,.... Gemiddeld geven deze gasten namelijk meer geld uit in de andere outlets van het Hotel of B&B.

3. Mond op mond reclame

Gasten die bij hun eigen Check-out beslissen om een cadeaubon te kopen zijn de allerbeste ambassadeurs voor je zaak. Ze willen hun ervaring effectief gaan delen met familie en/of vrienden.

De cadeaubon wordt geschonken in familiekring onder de kerstboom. Onmiddellijk zal de schenker aan HEEL de familie zijn ervaring willen delen en motiveren waarom hij deze cadeaubon heeft gekozen.

TIPS:

1. Meer dan een kartonnetje

Probeer meer te doen dan een kartonnetje in een enveloppe. Het is voor zowel de schenker als voor de ontvanger een grote meerwaarde als de cadeaubon net iets meer is dan een papiertje.