• Tom Minnen

De 6 essentiële onderdelen voor een succesvolle Hotel of B&B website!


1. Wat bied je eigenlijk aan? Wat is jouw product?

Beschrijf in “1 zin” heel duidelijk wat je nu juist aanbiedt aan je gasten.

Dat klinkt misschien heel logisch, maar wordt enorm veel vergeten!

Het is niet nodig om alles in detail te vermelden. Je hoeft dus zeker niet meteen alle diensten en faciliteiten te benoemen.

Voorbeeld:

Domein De Chartreuze

Boutique Hotel in het centrum van het Hageland!

TIP:

  1. Locatie, locatie , locatie: de locatie is natuurlijk essentieel in je beschrijving. Gebruik de meest specifieke/commerciële locatie. Vb het dorp Nieuwrode versus “Hageland”

  2. Type accommodatie: ben je een B&B, Hotel, vakantiewoning,.. maak dit van bij de start duidelijk aan de bezoeker.

Als potentiële gasten op je website komen heb je maximum 5 seconden de tijd om de gast te overtuigen dat jij hem kan bieden naar wat ze op zoek zijn.

2. Een duidelijke doelgroep voor jouw Hotel of B&B?

Natuurlijk is iedereen welkom in jouw accommodatie, maar elke accommodatie heeft zijn specifieke doelgroep. Heb daarom geen schrik om je doelgroep duidelijk te benoemen of aan te spreken op je website.

Voorbeeld:

  • Doelgroep = Gezinnen met jonge kinderen:

Bij ons zijn de allerkleinsten onze VIP gasten!

  • Doelgroep = zakelijk cliënteel:

Na een lange werkdag, komt u bij ons volledig tot rust!

3. Waarom moeten potentiële gasten bij jou verblijven?

Denk aan welk probleem jij kan oplossen voor jouw gasten, maak duidelijk welke praktische en emotionele voordelen jij biedt in vergelijking met de andere accommodaties.

4. Wat is je verhaal?

Vertel je potentiële gasten jouw verhaal. Wie ben je nu eigenlijk? Wat zijn jouw passies? Waarom doe je het allemaal?

Maak ook plaats voor het verhaal van jouw Hotel of B&B, geschiedenis,…?

5. Waarom ben je betrouwbaar?

Geloof jij een onbekende die bij hoog en bij laag beweert dat hij te vertrouwen is? Waarom zou je dan zelf zoveel moeite doen om je potentiële gast ervan te overtuigen dat je te vertrouwen bent? Het is veel geloofwaardiger om bijvoorbeeld gebruik te maken van beoordelingen van gasten en deze toe te voegen. Zorg ervoor dat je echte beoordelingen gebruikt en wees niet bang om verschillende meningen te laten zien.

6. Wat moeten je gasten doen?

Na al de moeite om je gast te overtuigen bij jou te overnachten, moeten ze natuulijk gemakkelijk kunnen overgaan tot de “actie”: het effectief gaan reserveren van een verblijf.

Zorg er dan natuurlijk voor dat op elke pagina van je website de mogelijkheid is om te reserveren of een knop die hen naar de juiste plaats kan leiden.

En met op elke pagina, bedoel ik echt op “ELKE”!

Tom Minnen - Hotell me a Tale

Ken je mijn verhaal al? Klik hier

Meer Weten over Online ondernemen voor Hotels en B&B's?

Lees dan zeker ook: “SAGGA”, de sleutel tot succesvol Online ondernemen

Laatste update: 24/04/2018

Vragen? Opmerkingen? Toevoegingen?

Laat het mij zeker weten: tom.minnen@hotellmeatale.com

Heb jij tips, ervaringen,... die je graag wil delen over dit onderwerp?

Plaats ze dan zeker bij opmerkingen van de onderstaande Facebook post.

AL MEER DAN +2000 ABONNEES

100% veilig. We volgen de GDPR/AVG regelgeving. Je kunt uitschrijven in 1 klik. 

ARTIKELS: Meest recent - Meest Gelezen

Kortrijksebaan 100, 

3220 Holsbeek - Vlaanderen - België

  • Facebook Social Icon
  • Instagram
  • LinkedIn Social Icon

Hotell me a Tale is  een project  van TomBookToo VOF BTW BE0707691709

Privacy verklaring - Algmene Voorwaarden