Meer interactie te bekomen met gasten via Facebook: 9 tips!

Ik denk niet dat ik nog moet uitleggen dat social media een enorme rol speelt in de omgang met (potentiële) gasten. Facebook kan een eenvoudige, gemakkelijke en goedkope tool zijn om je Hotel of B&B zichtbaar te maken bij je doelpubliek.

Enkele eenvoudige tips die voor iedereen kunnen werken!

1. Regelmatige statusupdates

Gasten die je pagina liken, tonen reeds interesse in je accommodatie. Geef hen dan ook op regelmatige basisinformatie en inkijk in je Hotel of B&B. Als we spreken over regelmatig zou ik je eigenlijk moeten aanraden: dagelijks. Deze tip zet ik op 1, aangezien succesvol werken op facebook begint met regelmaat, een vast ritme in het posten. Sporadisch en Facebook zijn 2 woorden die niet samen passen.

2. Mijn Doelgroep zit niet op facebook?

Meer dan 7 miljoen gebruikers in België?! Het zou maar vreemd zijn dat jouw doelgroep niet aanwezig zou zijn. Ik kan je verzekeren dat iedereen zijn doelgroep, rechtstreeks of onrechtstreeks, vertegenwoordigd is op Facebook ook jouw B2B klanten.

3. Foto’s en video’s toevoegen

Ik zou je willen aanraden om bij elke post ook een passende foto of video toe te voegen. De foto moet zeker niet super professioneel genomen zijn. Hoe spontaner en authentieker, hoe beter. Filmpjes scoren heel goed op Facebook. Het vraagt wat meer tijd maar de inspanningen zullen op termijn ook lonen.

Facebook Marketing voor Hotels en B&B's

4. Durf eens een vraag te stellen

Door vragen te stellen, krijg je interactie met je volgers, wat Facebook enorm aanmoedigt. Open vragen, meerkeuzevragen, opiniepeilingen, aanvullingen,… alles kan.