Instagram voor Hotels en B&B’s: hoe gebruik je Hashtags

Instagram voor Hotels en B&B’s.

Instagram wordt naast Facebook steeds groter en populairder. Op dit ogenblik blijft Instagram het kleine broertje van Facebook. Maar we zien wel bij de jongere generaties dat Instagram enorm populair is en Facebook voorbij steekt. In deze blog wil ik mij vooral focussen op het efficiënt gebruik van Instagram door het gebruik van Hashtags.

Instagram voor Hotels en B&B's

Wat is een hashtag om Instagram?

Een hashtag is een enkelvoudig woord of een woordenreeks dat steeds start met een hash-symbool (#). De hashtag wordt gebruikt als extra toevoeging bij social media posts.

MEER WETEN: Hoe gebruik ik Hashtags op Facebook?

Waarom gebruik je hashtags bij Instagram?

Het gebruik van Hashtags komt oorspronkelijk van het platform Twitter maar ondertussen zijn hashtags niet meer weg te denken op de platformen zoals Instagram, Facebook en Google+ en zelfs LinkedIn. De hashtag heeft als doel alle berichten over hetzelfde onderwerp te koppelen/te verzamelen. Als je klikt op een hashtag naar keuze zie je vervolgens een lijst met berichten met dezelfde hashtag. Indien de hashtag steeds goed gebruikt is, verschijnen dus ook alle berichten met gelijke kenmerken. Hashtags helpen Instagram dus om content of inhoud te gaan organiseren en te categoriseren, waardoor het platform de juiste content aan de juiste gebruikers kan presenteren.

De hashtags werken steeds binnen 1 platform en zijn dus niet platformoverschrijdend.

Voorbeeld van hashtags voor een B&B of Hotel:

#BBChartreuze

#HotelHorst

Opgelet!

Je hashtag kan nummers en/of emoji’s bevatten, maar spaties en speciale tekens zoals “&” worden niet aanvaard.

Voorbeeld: #B&Bchartreuze kan dus niet