“SAGGA”, de 5 bouwstenen tot succesvol Online ondernemen voor Hotels en B&B’s!

We leven in een wereld waar het allemaal gaat over nog meer digitaal, nog meer online, nog meer automatisatie,... Ook Hotels en B&B’s ondervinden deze trend en moeten heel wat online inspanningen leveren om hun doelgroep te bereiken.

Succesvol online ondernemen: Hotell me a Tale

We spreken niet meer over gewoon “marketing”, maar over “online marketing” of “digitale marketing” en hoe we met onze onderneming “online" zichtbaar moeten zijn, bezoekers aantrekken en vervolgens laten converteren. Het is een wereldje op zich geworden, een vak apart.

Kort samengevat kunnen we online marketing beschrijven als alle activiteiten en inspanningen via het internet (online) die een Hotel of B&B uitvoert om de verkoop van kamers, restaurant, meetingzalen, wellness,... te bevorderen.

Ik werk steeds volgens mijn eigen S.A.G.G.A. bouwstenen om de juiste doelgroep aan te spreken en te behouden voor de Hotels, B&B’s, vakantiewoningen,... waarvoor ik werk.

S.A.G.G.A

Social media – Adverteren – Google – Gebruiksvriendelijk – Automatisatie

Social Media voor Hotels en B&B’s (S.a.g.g.a.)

Hoewel er soms een negatief sfeertje hangt rond social media, en dan meer bepaald rond Facebook, blijf ik ervan overtuigd dat Social media enorm krachtig kan zijn en een belangrijk deel moet uitmaken van de marketinginspanningen van een Hotel of B&B. Social media is en blijft een relatief gemakkelijke en goedkope manier om zichtbaar te zijn bij je doelgroep. Dit kan via de gekende gratis tools en oplossingen, maar ook de betalende opties zijn eenvoudig en bereikbaar voor ieders budget.

Voorbeelden: Facebook, Instagram, LinkedIn, Twitter,...

Lees ook: Facebook Marketing voor Hotels en B&B’s: Meer interactie bekomen met gasten.

Adverteren op digitale platformen (s.A.g.g.a.)

Het online adverteren is de laatste jaren uitgegroeid tot de grootste marketingkost van de sector, deels door de hoge commissiekosten van marketingplatformen als Booking.com, Expedia en Airbnb.

Het heeft er misschien zelfs (ongewild) voor gezorgd dat het marketingbudget elk jaar moet worden verhoogd. Maar ook de search engines en sociale media eisen meer en meer hun plaats op binnen het advertentiebudget.

De belangrijkste advertentiekanalen gebruikt door Hotels en B&B’s: