Tom Minnen proudly presents: Hotell me a Tale

Eindelijk het is zover!

Na veel voorbereidingen, slapeloze nachten, veel gepieker en twijfels ben ik blij om eindelijk mijn eigen "verhaal" op de wereld los te laten.

Het is enorm spannend om na zoveel weken in stilte aan dit project te werken,

de wereld nu eindelijk te laten kennis maken met Hotell me a Tale.

Maar waarom " Hotell me a Tale"?

Het idee van Hotell me a Tale is geleidelijk aan gegroeid. Ik denk dat het zaadje geplant is in de periode dat ik werkte als Revenue manager bij Martin's Hotels.

In die periode was ik steeds op zoek naar kennis, informatie, ideeën etc. over Revenue management, maar op de Belgische markt was deze niet of amper vrij voorhanden.

Het is een proces van zelfstandig leren geweest en gebleven.

Ik miste toen vooral een neutrale externe sparringpartner die me coachte, kon uitdagen en kon inspireren.

Toen ik begin 2011 de stap zette naar Booking.com, is het idee van Hotell me a Tale wat op de achtergrond geraakt.

De wereld van de hotelindustrie op het internet en de enorme ontwikkelingen die daar aan de gang waren, hebben mij steeds geboeid. De kans om dit mee te maken van heel dichtbij was dan ook uniek.

Eerlijk? Ik dacht het 1 à 2 jaar te doen, kennis en ervaring op te doen en dan terug naar de hotelsector te gaan.

Het is echter iets anders gelopen. Zonder er echt bij stil te staan, zijn het 6 jaar geworden.

Na een enorm leerrijke rollercoaster van ervaringen, inspiratie, kansen, ontwikkelingen, uitdagingen,... was het tijd voor iets anders.

Na lang nadenken welke richting ik uit wou, was "internet" de rode draad. Wat ik een beetje uit het oog was verloren, was de ingebakken passie voor hotellerie.

Het "idee" bleef in die periode met zijn ups en zijn downs naar boven borrelen, maar werd toch een beetje op de achtergrond geduwd door, de toen in mijn ogen mooie kans in een e-commerce functie bij de blauw/gele Zweedse Meubelfabrikant.