Klantentypologie: Butterflies

Klantentypologie: Wat zijn Butterflies? / Wat zijn Vlinders?

Butterflies is één van de vier type klant volgens de Klantentypologie volgens Reinartz en Kumar. Deze 2 heren deelde klanten in op basis van winstgevendheid en dit op korte en lange termijn. De Butterflies vallen binnen het kwadrant van hoge winstgevendheid op korte termijn.
Naast de Butterflies heb je 

Kenmerken van de Butterflies binnen de Hotellerie:

Dit type klant brengen grote omzet/grote winsten met zicht mee maar zijn niet loyaal en hebben dus een korte levensduur. De focus van de Hotel of B&B uitbater ligt bij deze klanten om een hoge tevredenheid te bekomen en de omzet te optimaliseren.

Bij dit type klant moet men geen tijd en geld investeren om deze klant "trouw" en "loyaal" te laten worden aan het hotel. Algemeen worden dit type klant aangetrokken via klassieke Revenue Management en Promoties. De typische gast via de OTA kanalen.

Klantetypologie volgens Reinartz en Kumar