Na al AVG/GDPR drukte is het terug tijd om te focussen op waar het nu eigenlijk echt over gaat bij Emailmarketing: communiceren en interactie met de doelpubliek van jouw Hotel of B&B.

1. Noem je nieuwsbrief zeker vooral niet “nieuwsbrief” Het is de meest courante fout,en je kan ze eigenlijk makkelijk vermijden. In ons onderbewuste heeft de term “nieuwsbrief” een negatieve bijklank gekregen en is men minder gemotiveerd om de mailing te openen en effectief te lezen. 2. Maak het jezelf gemakkelijk
Maak het jezelf gemakkelijk om je mails op te stellen, te versturen en op te volgen. Gebruik dus zeker aangepaste software en vermijd bijlages.
Voorbeelden: Mailchimp en Mailerlite zijn zeer veel gebruikte E-mailmarketing tools waar je gratis mee aan de slag kan.
3. Maak het je lezer gemakkelijk
Eenvoudige opbouw, duidelijke titels, begrijpelijke tekst.
Keep it simple!
4. Niet enkel een commerciële boodschap
Je mails zijn er om je te vebinden en om verbonden te blijven met je (potentiële) gasten. Als je enkel met een commerciële boodschap komt, haken je lezers snel af.
Overal knoppen plaatsen “Reserveer hier” werkt dus niet.
5. Toon wat je in huis hebt!
Grote stukken tekst zijn niet aan te raden. Korte stukken tekst afgewisseld met knappe afbeeldingen van je Hotel of B&B maken van je nieuwsbrief een topper. 6. Hou je doelgroep in het achterhoofd Schrijf steeds met je doelgroep in het achterhoofd. Wat lezen ze graag, wat willen ze weten, waar liggen hun interesses, waarom komen ze naar jouw Hotel of B&B,…
7. Meten is weten
Met aangepaste software kan je perfect meten hoe je doelgroep reageert op je mailings, zodat je kan optimaliseren en verbeteren!
Meer weten over Online ondernemen als Hotel of B&B?
Lees dan ook: “SAGGA”, de sleutel tot succesvol Online ondernemen
Tom Minnen - Hotell me a Tale
Ken je mijn verhaal al? Klik hier
Laatste update: 19/06/2018
Vragen? Opmerkingen? Toevoegingen? Laat het mij zeker weten: tom.minnen@hotellmeatale.com
Heb jij tips, ervaringen,... die je graag wil delen over dit onderwerp?
Plaats ze dan zeker bij opmerkingen van de onderstaande Facebook post.
Comments