7 tips om jouw Emailmarketing een extra boost te geven!

Na al AVG/GDPR drukte is het terug tijd om te focussen op waar het nu eigenlijk echt over gaat bij Emailmarketing: communiceren en interactie met de doelpubliek van jouw Hotel of B&B.

E-mailmarketing voor Hotels en B%B's

1. Noem je nieuwsbrief zeker vooral niet “nieuwsbrief” Het is de meest courante fout,en je kan ze eigenlijk makkelijk vermijden. In ons onderbewuste heeft de term “nieuwsbrief” een negatieve bijklank gekregen en is men minder gemotiveerd om de mailing te openen en effectief te lezen. 2. Maak het jezelf gemakkelijk

Maak het jezelf gemakkelijk om je mails op te stellen, te versturen en op te volgen. Gebruik dus zeker aangepaste software en vermijd bijlages.

Voorbeelden: Mailchimp en Mailerlite zijn zeer veel gebruikte E-mailmarketing tools waar je gratis mee aan de slag kan.

3. Maak het je lezer gemakkelijk

Eenvoudige opbouw, duidelijke titels, begrijpelijke tekst.

Keep it simple!

4. Niet enkel een commerciële boodschap

Je mails zijn er om je te vebinden en om verbonden te blijven met je (potentiële) gasten. Als je enkel met een commerciële boodschap komt, haken je lezers snel af.

Overal knoppen plaatsen “Reserveer hier” werkt dus niet.

5. Toon wat je in huis hebt!

Grote stukken tekst zijn niet aan te raden. Korte stukken tekst afgewisseld met knappe afbeeldingen van je Hotel of B&B maken van je nieuwsbrief een topper. 6. Hou je doelgroep in het achterhoofd Schrijf steeds met je doelgroep in het achterhoofd. Wat lezen ze graag, wat willen ze weten, waar liggen hun interesses, waarom komen ze naar jouw Hotel of B&B,…

7. Meten is weten

Met aangepaste software kan je perfect meten hoe je doelgroep reageert op je mailings, zodat je kan optimaliseren en verbeteren!

Meer weten over Online ondernemen als Hotel of B&B?

Lees da