Succesvol zomermaiings: 6 tips!

Krijgen je klanten het echt warm van je zomermailings?

Het is weer zover, heb je het ook gemerkt? Misschien heb je er zelf ook aan meegewerkt?

De promo-mails van Hotels en Hotelketens lopen als gek binnen voor de komende zomerperiode.

Want zo is het nu eenmaal, voor sommige regio's en steden start op 1 juli de meest drukke periode van het jaar, maar voor anderen, is het de periode van "drie mensen en een paardenkop".

Als gevolg, elk jaar worden alle registers weer opengetrokken om de bezetting toch de hoogte in te jagen en die paardenkop weg te jagen.

Klassiek worden de typische OTA volume-kanalen en de grote flash sales platformen aangesproken. Maar je bent daar ook niet alleen, vele collega's staan daar ook aan te schuiven. Dit resulteert in een lage verkoopprijs en is zo nefast voor je gemiddelde kamerprijs.

Lage prijzen in combinatie met hoge commissies en kosten,... een niet al te fraai en aantrekkelijk business model voor elke gezond denkende General Manager.

De oplossing in de ogen van velen, is een "home made" email marketing en dit naar de eigen database met een zelf opgezette zomerpromotie.

Maar is dit echt een goed idee? Ik ben er zeker van dat dit echt een goede plan is daarom deze 6 aandachtspuntjes om van jouw mailing een echt succes te maken!

1. Doelgroep:

Bepaal duidelijk de doelgroep voor deze mailing, wees zo specifiek mogelijk en pas je aanbod aan .

Een mailing uitsturen naar je volledige database is niet echt een strak plan. Zitten je business klanten echt te wachten op de zomerpromo? Wanneer plant en reserveert je doelpubliek eigenlijk zijn zomermaanden?

2. Testen en meten:

Meet altijd je resultaat. Hoeveel ontvangers hebben de mail geopend? hoe groot is het percentage dat doorklikt naar je website? Hoeveel reservaties komen effectief uit de mailing enz...

Een enorme bron van informatie om volgend jaar je mailing nog succesvoller te maken. Of ga nog een stap verder en doe A/B testen.

3. Respect voor je product: